Başkan Şahin BM toplantısında

GAZİANTEP (İGFA) –Video konferans yöntemiyle António Guterres’in katılımıyla yapılan ilk hibrit toplantıda BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ne ulaşmak, Geleceğin Zirvesi kapsamındaki konulara katkıda bulunmak için yerel ve bölgesel katılım, eylem ve çok düzeyli iş birliği konularına değinildi.

Toplantıda ayrıca sürdürülebilir kalkınma, sosyal içerme, iklim eylemi, yeni kentsel gündem ve insan hakları da dahil olmak üzere çok yönlü ve örtüşen krizlere karşı önlemler ve uluslararası anlaşmalar, standartların geliştirilmesiyle ilgili olarak yerel ve bölgesel yönetimlerin katılımı ve eylemleri ile ilgili stratejik konular hakkında fikir alışverişinde bulunuldu.

Danışma grubu, Başkan Fatma Şahin’in de arasında bulunduğu yerel ve bölgesel yönetimlerden 15 temsilci ve Kolombiya, Hindistan, Nijerya, Filipinler ve İspanya olmak üzere beş ülkeden, çok düzeyli yönetişim konusunda sorumlulukları veya tanınmış uzmanlığı bilinen düşünce liderlerinden oluşuyor. Bir yıl boyunca çalışmalarına devam edecek danışma grubu, Genel Sekreter Guterres ile üç kez bir araya gelerek Geleceğin Zirvesi’nin hazırlık süreçlerinde dikkate alınacak yerel ve bölgesel yönetim boyutları hakkında bilgi verecek.

Toplantıda konuşma yapan Genel Sekreter Guterres, katılımcılara teşekkür ederek, “Çok yönlü kurumları daha etkili hale getirmenin, insanların ve gezegenin karşı karşıya olduğu mevcut ve gelecekteki zorluklarla başa çıkmanın yollarını değerlendirirken, yerel ve bölgesel otoritelerin perspektiflerine ve katılımına ihtiyacımız var” dedi.

BAŞKAN ŞAHİN EĞİTİM ÇALIŞMALARINA DEĞİNDİ

Toplantıda konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, davet için teşekkür etti. Konuşmasında eğitim konusuna değinen Başkan Şahin sözlerine şöyle devam etti:

“Gelecekteki eğitim sistemlerinin daha kapsayıcı, esnek, sürdürülebilir olmasına yardımcı olabiliriz. Ancak her ülkenin ihtiyaçları farklı. Bu önerilerin uygulanması, yerel koşullar ve gereksinimlere göre adepte edilmesi gerekiyor. Eğitim konusunda 8 başlık belirlenmesi gerekiyor. Bunlar erişilebilirlik ve kapsayıcılık, teknolojik ve dijital gelişmeler, öğrenme odaklı yaklaşım, öğretmen eğitimi ve destek, sürdürülebilirlik eğitimi, kültürel çeşitlilik bilinci, hayat boyu öğrenme ve değerlendirme. Eğitimi dönüştürme konusunda kapsayıcı, kaliteli eğitim için çok düzeyli iş birliklerine olan katkımızın tanınması ve ölçülmesine yönelik çabaların arttırılması yönünde bütün dünyaya çağrıda bulunmaktayız.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir