Ramazan Bayramı’ e-ticaret sektörünü hareketlendirdi

Bayram Alışverişinde E-Ticarette Artış Yaşanıyor

Bayram döneminde tatlı, çikolata, şekerleme ve kahve gibi ürünler talep görürken, hediyelik eşya kategorisinde de artış yaşanıyor. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, yaptığı açıklamada, ramazan ayı ve yaklaşan Ramazan Bayramı’na yönelik alışverişlerin e-ticaret sektöründe tüm kategorilerde satışları artırdığını belirtti.

Çevikoğlu, iftar sonrası ve sahura kadar alışveriş yapma imkan ve kampanyalarının e-ticareti bayram alışverişlerinde ön plana çıkardığını ve tatlı malzemeleri, çikolata, şeker, kahve gibi gıda alışverişlerinin yanı sıra giyim ve ayakkabı alışverişlerinin en fazla tercih edilen ürünler arasında olduğunu dile getirdi. Tatil dönemlerinde insanların şehir dışına çıkacağını ve uçak rezervasyonlarında da artış yaşandığını belirtti.

“Tüketiciler Kampanya ve Teklifleri Karşılaştırmalı”

Yaklaşan Ramazan Bayramı öncesi tüketicilerin çeşitli sektörlerde hareketlilik yaşadığını vurgulayan Çevikoğlu, bayrama özel marka ve pazar yerlerinin kampanyalarıyla alışverişlerde yüzde 30 artış gözlendiğini belirtti. Ayrıca, havaların ısınması ve mevsim geçişiyle birlikte yapılan yüzde 25-30 arasındaki indirimlerin Ramazan Bayramı döneminde e-ticaret sektöründe 400 milyar liralık satışın gerçekleşeceğini tahmin ettiklerini söyledi.

“Hediyelik Eşya Kategorisinde Artış Yaşanıyor”

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara da Ramazan Bayramı’nda tatlı, çikolata, şekerleme ve kahve gibi ürünlerin büyük talep gördüğünü, ayrıca hediyelik eşya kategorisinde de artış yaşandığını söyledi. Özkara, giyim, ayakkabı ve gıda gibi ürün gruplarının tüketiciler tarafından en çok tercih edilen gruplar olduğunu belirtti.

Özkara, e-ticaretin hızla geliştiği dünyada tüketicilerin alışveriş biçimlerinin değiştiğine ve uluslararası satışların arttığına dikkat çekerek, küçük işletmelerin değişen trendleri takip etmeleri gerektiğini vurguladı.

Related Posts

Türk tekstil devi iflas etti. 500 kişi işsizler ordusuna katıldı

İzmir Torbalı’da 1996 yılında kurulan Zümrüt Tekstil, ekonomik krizin pençesine yenik düştü. 80 bin metrekarelik arazi üzerinde, 50 bin metrekarelik modern tesislerde faaliyet gösteren şirket, 25 Haziran 2025’te İzmir 2. Asliye Ticaret Mahkemesi’nin …

Akaryakıtta tabela değişti mi?

İran-İsrail gerilimi ile dalgalanan petrol fiyatları akaryakıta da tabelayı etkiledi. Geçtiğimiz gece benzin fiyatına 2 lira 63 kuruş, motorin fiyatına ise 4 lira 03 kuruş indirim gelmiş ardından da motorine yeniden zam geldi ve yine 50 TL’nin …

Anadolu devi satışa çıkıyor

Anadolu’nun en büyük şirketleri arasında yer alan HES Kablo için son teklifler yarın toplanırken, dev şirketin satışı 1 Temmuz Salı günü netleşecek.

Kripto para borsaları faaliyet başvuruları için son hazırlıklarını yapıyor

Türkiye’deki kullanıcılara hizmet sunmak için 30 Haziran’a kadar Sermaye Piyasası Kuruluna (SPK) başvuruda bulunması gereken kripto para borsaları son hazırlıklarını tamamlıyor.

Rekabet Kurulu’ndan Tekfen Holding’e 11 milyon TL’lik ceza

Rekabet Kurumu (RK), Can Grubu tarafından satın alınan hisselerle Tekfen Holding üzerinde fiili kontrol tesis edilmesinin kurum iznine tabi olduğuna karar verdi.

Rusya’da dijital rubleye geri sayım

Rusya Merkez Bankası, dijital rublenin kitlesel kullanıma 1 Eylül 2026 itibarıyla sunulmasını önerdi.